X
تبلیغات

پشتیبانی

اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم بسم الله الرحمن الرحيم اللّهُمّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
اطلاعات کمیاب و بی نظیر - آبهایی که از آلت زن خارج می شوند و حکم آنها:
آبهایی که از آلت زن خارج می شوند و حکم آنها:


نشانه هاي جنب شدن و خروج مني در زنان:

فتوای آيت الله نوري همداني:

زن به دو صورت جنب می شود: اوّل بيرون آمدن مني چه در خواب باشد يا در بيداري باشد.

 دوّم: داخل شدن آلت تناسلي مرد به جلو يا عقب زن، که اگر به اندازه ختنه گاه يا بيش تر داخل شود، گرچه مني خارج نشود .

اگر زن بر اثر تحريک هاي جنسي به قدري تحريک شود که به اوج شهوت جنسي برسد و در آن حال مايعي از او خارج شود، جنب مي شود. اگر به اوج لذّت نرسد و مايع خارج شود و يا به اوج لذّت برسد، ولي مايعي خارج نشود و يا شک کند که مايعي خارج شده يا نه ،جنب نمي شود و غسل لازم نيست.

زن اگر يقين به خارج شدن مني پيدا کند جنب مي شود . اگر يقين پيدا نکند جنب نمي شود. بنابراين مواقعي که زن بر اثر تحريک هاي شهواني مقداري لذّت مي برد و در آن حال رطوبتي از او خارج مي شود ، چون به اوج شهوت نرسيده ، جنب نمي شود . رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمي کند.

اوج لذّت و شهوت به حالتي گفته مي شود، که در آن حالت رعشه جنسي پيدا مي كند . بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليّه شدن و ارضا مي کند، حالت شهوتش تمام و بدنش سست مي شود. حالت تحريک آميزي که قبل از تخليّه شدن داشت، ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين که انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد، ولي وقتي غذا خورد و سير شد ،ديگر ميل به غذا ندارد.

فتوای رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل می باشد:

به طور کلّی اگر زن به اوج لذّت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود،جنابت محقَّق شده و غسل بر او واجب است. ولی اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه و یا شک در خروج مایع داشته باشد،غسل بر او واجب نیست و سایر ترشّحات نیز پاک است.

فتوای آیت الله مکارم شیرازی:

در صورت شک از خروج منی وضیفه ای ندارد.

به غیر از آب های بالا از آلت زنان خون هایی نیز خارج می شود که مخصوص خانم ها است و هریک از این خون ها احکام و غسل مربوط به خود را دارند.

نام و احکام این خون ها به شرح زیر است:

1-حیض،2-نفاس،3-استحاضه(که هر کدام احکام خاص خود را دارند.)

1-خون حیض و غسل حیض:

در لغت، واژه حیض به معنای جمع شدن خون است(حوض را از این جهت حوض می نامند، که آب در آن جمع می شود)و در اصطلاح خون ماهانه ای است که زن از سن بلوغ به بعد در اثر ریزش دیواره رحم از خود می بیند، طبق آفرینش الهی زنان سالم بالغ از سن بلوغ(پایان نه سال قمری)تا سن یائسگی(زنان سادات 60 سال قمری و زنان غیر سادات بعد از 50 سال قمری، البته به نظر حضرت آیت الله العظمی بهجت زن تا شصت سالگى ممكن است حیض شود هر چند علویّه نباشد) در یک زمان بندی معلوم هر ماهه(پریود)خون می بینند.

در حال دیدن چنین خونی شارع اعتبار حائض(حیض بودن،عادت بودن)برای زن کرده است و چنین وضعیّتی بنا به اعتبار و حکم وضعی، مقرّر است که زن برای خارج شدن از این حالت باید ایّام خون دیدن حیض را گذرانده و سپس غسل حیض انجام دهد.

2-خون نفاس و غسل نفاس:

خونی است كه همراه با بيرون آمدن اولين جزء نوزاد از رحم مادر به دنيای خارج رحم، از زن خارج می ‌شود و زنان در اين حالت را نُفساء يا نَفساء می نامند.

كمترين مدّتی كه زنان زائو اين خون را می بينند یک لحظه و بيشترين آن ده روز است و زن در پايان خون ديدن بعد از زايمان بايد غسل نفاس كند و بنا بر احتياط براي نماز بايد وضو بگيرد و به همان غسل اكتفاء نكند.

3-خون استحاضه و غسل استحاضه:

به غير از خون‌های حيض كه اقل آن سه روز و اكثر آن ده روز اعتبار می شود و خون زخم كه ناشي از بيماری زن در ناحيه رحم و مجاری مربوطه است و خون بكارت كه مربوط به پرده بكارت است و خون نفاس كه مربوط به اولين خون‌ ديدگی همزمان با زايمان است، خون ديگری كه تعريف‌ های فوق بر آن صادق نيست، به نام استحاضه در فقه آمده شده است و زن را در موقع ديدن اين خون مستحاضه می گويند.

خون استحاضه بر سه قسم است: 1- قليله 2- متوسطه 3- كثيره

براي استحاضه قليله باید برای هر نماز يک وضو بگيرد.

براي استحاضه متوسطه بايد برای نماز صبح غسل كند تا صبح روز بعد.

براي استحاضه كثيره بايد يک غسل برای نماز صبح و يک غسل برای نماز ظهر و عصر و يک غسل برای نماز مغرب و عشاء انجام دهد.

بنابراين غسل ‌های: حيض، نفاس و استحاضه از غسل ‌های اختصاصی زنان است.

البته جزئیات احکام هر یک از این موارد بسیار است که در صورت نیاز به رساله های عملیّه مراجعه نمایید.


نویسنده : علی
تاریخ : جمعه ششم اسفند 1389
زمان : 15:25


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.